خلاصة:
آموزش نوین و رعایت اصول آن برای موفقیت در فرایند یاددهی و یادگیری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. معلمان برای اینکه بتواند تدریسی موفق داشته باشد، نیاز است بدانند امروزه چه اصولی برای تدریس موفق استفاده میشود و بتوانند با بهرهگیری از شیوههای نوین آموزش و شناخت تفاوتهای فردی دانش آموزان، در امر آموزش و یادگیری موفق عمل کنند. برخی از کودکان دارای نیازهای استثنایی و خاص هستند و از والدین و مربیان و معلمان آنها انتظار میرود که برای آنها آموزشات خاصی را در نظر بگیرند. شناخت ویژگیهای کودکان با نیازهای ویژه، کمی سخت است. سختی آن از این جهت است که شناخت هر کدام از این ویژگیها بهصورت طبقهبندی انجام میشود. کودکان با نیازهای ویژه دارای طبقه بندی خاصی هستند که در بخش زیر برای آشنایی شما، به آنها اشاره خواهیم کرد. اکثر این مشکلات ناشی از یادگیری حسی، حرکتی _ ادراکی و حرکتی متمرکز است. در اینجا میتوانیم به اهمیت رشد حرکتی در کودک اشاره کنیم و نقش آن را در بهبود انواع فعالیت فکری و فیزیکی کودکان استثنایی، ارزیابی کنیم. مطالعه حاضر با بررسی منابع موجود در زمینه مورد بحث، به بررسی اصول آموزش نوین دانش آموزان با نیازهای ویژه و ضرورت تغییر مواد آموزشی برای آنها میپردازد.