خلاصة:
در بیشتر مواقع استرس معلمها با استرس سایر افراد تفاوت چندانی ندارد. مانند هر شغل دیگری، معلمها اگر احساس کنند نمیتوانند خودشان را با فشار کاری و وظایفی که به عهدهشان گذاشته شده هماهنگ کنند دچار استرس میشوند. پژوهش حاضر به روش مروری کتابخانهای انجام شده است که هدف از آن راهکارهای کاهش استرس هنگام تدریس برای معلمان تازه کار بود. نتایج پژوهش نشان میدهد مشکل بسیاری از افراد این است که احساس میکنند کارشان زیاد ولی وقتشان کم است احساس میکنند که با وجود تلاش و زحمت زیادموفق به انجام کارهایشان نمیشوند و مرتبا از کارهایشان عقب میا فتند و این عقب افتادن کارها باعث میشود که کارمند استرس شغلی را در سازمان احساس نماید و این احساس دایمی استرس شغلی باعث کاهش کارایی کارمند در محیط کار میشودبنابرتعریف دکتر بوکوندا مدیریت زمان عبارت است از اولویت بندی، زمان بندی و اجرای مسئولیت شخصی برای کسب رضایت شخصی و با توجه به تعریف ذکر شده مدیریت زمان یکی از روشهایی میباشد که کمک به کاهش استرس شغلی در محیط کار مینماید.