خلاصة:
انگیزه لازم برای یادگیری در دانش آموزان به منظور افزایش میزان آگاهی، دانش و مهارتهای تکنیکی و همچنین آشنا ساختن آنها با علوم پیشرفته و روشهای نوین مراقبتی است. فرآیندهای کنترل اولیه معطوف به تغییرات جهان به سوی کنترل محیط مطابق خواست فرد است. در مقابل، فرآیندهای کنترل ثانویه معطوف به تغییر خود مطابق مسیر نیرویهای محیطی است. تلاش اغلب معلمان، به جای افزایش انگیزه یادگیری در دانش آموزان، اغلب صرف آرام ساختن و منضبط نگه داشتن کلاس میشود. هر کاری که تقریبا معلمان در کلاس انجام میدهند، از جمله نحوه ارائه اطلاعات، نوع تمرینهای مورد استفاده، شیوه تعامل با دانش آموزان و فرصتهایی که به دانش آموزان برای تمرین انفرادی یا گروهی، اثر انگیزشی بر روی دانش آموزان دارد. دانش آموزان بر اساس اینکه شما (چه کسی) هستید، (چه کاری) انجام میدهید وبا توجه به میزان آرامشی که در کلاس شما احساس میکنند، به شما واکنش نشان میدهند. با وجود این اثرات انگیزشی متعدد، معلمان ابزار کمی برای درک انگیزش و نحوه افزایش آن در دانش آموزان خود دارند. منظور از انگیزش و نشاط شایستگی آن است که افراد بر انگیخته میشوند تا با محیط خود به طور موثر برخورد کنند، بر دنیای خود مسلط شوند و اطلاعات به طور موثر پردازش نمایند.