خلاصة:
تربیت دینی آمیخته با هنر و رویکرد زیباشناختی نقش اساسی و ماندگار در سلامت روان و سا زگاری اجتماعی دانش آموزان ن دارد. کنجکاوی در باره دین و گرایش به آن یک رغبت قطعی و فطری در کودکان شناخته شده است که این علاقه و رغبت عموما در سالهای پایانی دبستان بروز و شدت بیشتری پیدا میکند فعالیت هاای هنری در دانش آموزان ن دوره ابتدایی علاوه بر این که اساس 1 توسعه ی فردی و رشد متعادل شخصیت شناختی, عاطفی,ء اجتماعی و اخلاقی هستند. ء دانش آموزان را در برقراری ارتباط و کنترل عواطف خود توانا میسازند. پژوهش حاضر به روش مروری کتابخانهای انجام شده است که هدف از آن بررسی نقش هنر در تربیت دینی دانش آموزان بوده است. نتایج پزوهش نشان میدهد که فعالیتهای هنری,ء قلب و ذهن را پرورش میدهند قدرت یادگیری و حافظه و را تقویت میکنند و دانش آموزان را قادر میسازند تا در فرصتهای مختلف پادگیریء شناخت و تجارب مفید خود را در کنار هم قرا ردهند. ء سازمان دهی کنند و به فهم و درک کاملتری نایل آیند. فعالیتهای هنری زمینه ی مناسبی برای تجربه ی موفق در فرایند کار هستند. از این رو فرد با آگاهی از توانایی خود به اعتماد به نفس بیشتری دست مییابد و این نیز میتواند زمینه ی تلاش بیشتر و موفقیت در امور دیگر را فراهم آورد اینها کارکردها و نقشهای اولیه ی فعالیتهای هنری هستند که در صورت بها دادن به درس هنر و اجرای برنامه در ساعت مختص به آن اتفاقی میافتند.