خلاصة:
تدریس، زمان و فرصت فراهم شده برای یادگیری زیرمجموعه تدریس معلم است که میتواند متاثر از ویژگی های معلم و تاثیرگذار بر عملکرد دانشآموزان باشد . از اینرو پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش تدریس در یادگیری به بررسی مدلی پرداخت که در آن نقش واسطه ای فرصت یادگیری» زمان یادگیری و کیفیت تدریس (با دو بعد وضوح تدریس و رفتار معلم) در قدرت پیش بینی کنندگی ویژگی های معلم (تحصیلات و سابقه کاری معلم) برای یادگیری انجام محاسبات و حل مسایل دانش آموزان مورد تحلیل قرار گرفت. والدین میتوانند با حضور فعال و مسئولیت مدارانه در جریان آموزش فرزند خود. دریافت حمایت های لازم از طرف مدرسه و معلم در مورد انجام وظایف و کاربرد عملی راهبردهاء انجام هماهنگی های لازم بامعلم در صورت بحث در موره مسائل مختلف کودک خود.ء حرکت در جهت تکمیل نقش معلم در آموزش فرزند خود. استفاده از راهبردهای حل مساله فعال برای مقابله با مسائل موجود در ارزیابی,» آموزش و خدمات توانبخشی برای فرزند خود نقش فعال و کارآمدی داشته باشند .