خلاصة:
ارائه تکلیف به دانش آموزان، از جمله نکات مهمی است که توسط معلمان بعد از تدریس هرمبحث آموزشی صورت می گیرد. تکلیف در لغت عبارت است از بار کردن، به گردن گذاشتن، کاری سخت و شاق را به عهده ی کسی گذاشتن، وظیفه ای که باید انجام شود و در اصطلاح عبارت است از آن دسته از فعالیت های هدف داری که با نظر گسترش توجه دانش آموزان برای تثبیت یادگیری و شکوفا شدن استعدادهای درونی آنان داده می شود. هدف معلمان از ارائه تکالیف می تواند بسیار متعدد باشد اما از مهم ترین اهدافی که برای تکلیف دادن می توان نام برد این است که برای سنجش میزان یادگیری دانش آموزان است. معلم بعد از تدریس یک مبحث، به دانش آموزان تکلیف ارائه می دهد تا میزان یادگیری دانش آموز را مورد بررسی قرار دهد. یکی دیگر از اهداف اصلی تکلیف، تثبیت یادگیری است. نکته مهم دیگری که در خصوص ارائه تکلیف مطرح است، نحوه بازخورد معلمان به تکلیف داده شده می باشد. معلمان باید بعد از ارائه تکلیف، در روز بعد، بازخورد لازم را برای هر دانش آموز ارائه دهند تا اینگونه اهمیت تکلیف برای دانش آموزان نیز مشخص شود. این مطالعه در تلاش است با بررسی اهمیت ارائه تکلیف، نحوه بازخورد آنان نسبت به تکالیف را مورد بررسی قرار دهد.