خلاصة:
هدف اصلی این پژوهش، آسیبشناسی امور پرورشی براساس مدل SWOT میباشد. روش تحقیق، کیفی (تکنیک دلفی فازی) است و جامعۀ آماری آن شامل مربیان و معاونین در حوزۀ پرورشی میباشند که از میان آنها 50 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیدند. برای سنجش متغیّرهای تحقیق از پرسشنامۀ چهار بخشی (نقاط قوّت، ضعف، فرصت و تهدید) استفاده شده است. ضریب آلفای کرونباخ 0.87 نشان داد که سوالات پرسشنامه از پایایی بالایی برخوردار است. همچنین روایی سوالات نیز توسط مربیان و معاونین پرورشی مورد تایید قرار گرفت. تکنیک دلفی فازی در 3 مرحله (راند اول، دوم، سوم) انجام گرفت و نظرسنجی از آنان منجر به شناسایی 11 نقطه قوّت، 15 نقطه ضعف، 7 فرصت و 9 مورد تهدید موجود در حوزۀ امور پرورشی گردید که در نهایت به تدوین 8 استراتژی و ارائۀ راهکارهایی جهت تحقّق استراتژیها انجامید.