خلاصة:
رشد اقتصادی و اینترنتی بدون نیرویهای محرکه نورآوری و کارآفرینی امکان پذیر نمیباشند به گونه ای که بدون این نیروی های محرک، امکان رشد اقتصادی وجود نخواهد داشت. در این مقاله به بررسی تاثیر اینترنت بر روی کارآفرینی آنلاین و مکانیسم آن ها بر رشد اقتصادی در خرید و فروش اینترنتی پرداخته میشود. یافتههای تجربی نشان میدهد که اینترنت تاثیر مثبت و مستقیم و معناداری برکارآفرینی آنلاین دارد، بررسیها نشان میدهد که اینترنت برای فرصت طلبی و ایجاد یک محیط اقتصادی امن مفیدتر میباشد. تجزیه و تحلیل مکانیسمها و مولفههای موجود نشان میدهد که اینترنت باعث ترویج استفاده از مولفه های بیشتر در رشد اقتصادی و کارآفرینی در خرید و فروش اینترنتی میشود. کارآفرینی عمدتا از طریق تسهیل در دسترسی کارآفرینان به اطلاعات و کمک به آنها بوسیله اینترنت، باعث تامین مالی از طریق ارایه خدمات اینترنتی مناسب تر میگردد.