خلاصة:
هدف اصـــلی این پژوهش بررســـی نقش تعدیلگری بیش اطمینانی مدیران بر تاثیر شـــدت تحقیق و توســـعه، محدودیت های مالی و سیاست تقسیم سود سهام بر ارزش شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. جامعه آماری این پژوهش کلیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران هستند و نمونه آماری شامل ٩٣ شرکت های پذیرفته در بورس اوراق بهادار تهران است که در طی سال های ١٣٩٣ تا ١٣٩٩ مورد بررسی قرار گرفته اســت. از تحلیل آماری رگرســیون با بکارگیری نرم افزارهای Eviews برای آزمون فرضــیه های پژوهش استفاده شده است. نتایج حاصل از پژوهش نشان دهنده آن است که: شدت تحقیق و توسعه، محدودیت های مالی و سیاست تقسیم سود سهام بر ارزش شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تاثیر مثبت و معناداری دارد. اما بیش اطمینانی مدیران بر تاثیر شدت تحقیق و توسعه، محدودیت های مالی و سیاست تقسیم سود سهام بر ارزش شرکت تاثیر معنیداری ندارد. در نتیجه فرضیه چهارم پذیرفته نمی شود.
The purpose of this study is to investigate the effect of teaching research on the professional development of
primary school teachers in Aliabad Katoul. The research method in this research is descriptive research from
the correlation branch. Data collection was field and the data collection tool was a questionnaire. In the present
study, the statistical population of the study is 47 primary school teachers in Aliabad Katoul who did not
participate in the study course. Therefore, these individuals completed the questionnaire once before the start
of the course and once after the end of the course, and finally the information was analyzed. The results of this
study showed that the research course has a positive effect on the development of teachers' professions and its
dimensions, and it was also found that the research course has a positive effect on organizational commitment
and job satisfaction.