خلاصة:
پژوهش حاضر به منظور بررسی تاثیر مدیریت دانش بازاریابی بر عملکرد سازمان در صنعت پتروشیمی ایران انجام شده است برای سنجش متغیرهای مدل تحقیق پرسشنامه ٤٢ سوالی طراحی و بین کارکنان بازرگانی خارجی و داخلی و بازاریابی شرکت بازرگانی پتروشیمی به شیوه طبقه بندی نسبی به نسبت تعداد کارکنان هر (بخش توزیع شد. ضریب آلفای کرونباخ برای همه متغیرها در سطح قابل قبول قرار داشت جهت آزمون فرضیه های تحقیق از روش رگرسیون چند متغیره و نرم افزار SPSS نسخه (١٥) استفاده شده است. نتایج نشان داد که ارتباط مثبت معناداری میان داراییها و قابلیت های مدیریت دانش بازاریابی بر عملکرد کل سازمان عملکرد بازار عملکرد مشتری و عملکرد مالی وجود دارد. داراییهای بازاریابی موجود و قابلیت های بازاریابی خارجی بیشترین تاثیر را بر روی عملکرد کل سازمان، عملکرد بازار و عملکرد مالی دارند در حالی که داراییهای بازاریابی موجود و قابلیتهای داخلی بیشترین تاثیر بر روی عملکرد مشتری دارند.