خلاصة:
روش تدریس تشکیل دهنده بخش اعظمی از کار یک معلم محسوب می شود. یکی از مهم ترین فعالیت هایی که معلمان باید قبل از شروع تدریس انجام دهند، این است که طرح درس و روش تدریس خود را مشخص کرده و بدانند مبحث تدریس شده دنبال چه هدفی می باشد. روش های مختلف تدریس برای دروس مختلف به کار می رود. برای درس ریاضی، روش تدریس مختص به خود، برای فارسی نیز از روش تدریس مخصوص خود استفاده می شود. یکی از روش های تدرس فعال در امر یادگیری، روش تدریس مشارکتی می باشد. تدریس مشارکتی را به معنای وسیع کلمه عبارت از اتحاد و هماهنگی منابع و کوشش های هر فرد در تلاش مشترک برای نیل به نتایجی که توسط همگان جستجو می شود ارزیابی می کند. بلکه در مقابل یادگیری دیگران نیز مسئول است و معلم می تواند با انعطافی که در ترکیب و اندازه گروهها بوجود می آورد به یک تدریس اثربخش دست یابد. این مطالعه سعی دارد با بررسی فواید روش تدریس مشارکتی و آموشز مهارتهای اجتماعی به دانش آموزان، تاثیر آنها را در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مورد بررسی قرار دهد.