خلاصة:
این مقاله به بررسی راه هایی می پردازد که معلمان می توانند از آن طرق تبدیل به طراح انی شوند که قادرند شاگردان را در
دست یابی به انگیزش های طبیعی مغز برای بادگیری کمک کنند و برای کلاس های خود تجارب یادگیری معنادار فراهم آورند .
همچنین در این مجموعه. چگونگی تدوین و به کارگیری اهداف بیانی و روش کاری و نیز راهبردهای موّثر در شکل دهی موفقیت
دانش آموزان مورد بررسی قرار می گیرد. این کتاب راهنمایی گام به گام از چگونگی به اجرا گذاردن الگویی که بر یکپارچگی
برنامه درسی» آموزش و ارزشیابی تاکید می ورزد را در اختیار خواننده قرار می دهد.
"اگر بخواهیم دانش آموزان به سطح مناسبی برسند لازم است که ایشان از سطح انتظارات ما و نحوه ارزیابی شدنشان مطلع
شوند. زمانی بود که از دانش آموزانم می خواستم کارهایشان را با کیفیت خوب انجام دهند. صرفا برای این که دریابیم تعریف
من از کیفیت خوب با تعریف ایشان بکسان نیست. اما اکنون دیگر این امر را به شانس و تصادف وانمی گذارم.
قبل از طراحی تجارب یادگیری و فرآیند آموزش, باید به گونه ای عینی به شاگردانمان نشان دهیم که چه انتظاراتی از ایشان
داریم و چگونه بر مبنای آن انتظارات به آن ها نمره می دهیم. بسیاری از معلمان از یک جدول راهنما برای این بازنمایی عینی
استفاده می کنند.