خلاصة:
مقاله حاضر به روش مروری- کتابخانه ای است. که با توجه به نظرات اند یشمندان این عرصه به رشته تحریر در آمده است. هدف از
این مطالعه بررسی رابطه آموزش جرات و جرات ورزی به دانش آموزان میباشد. محتوای لازم برای نگارش این مطالعه از طریق
جستجو در پایگاههای اطلاعاتی 50 6 52۱1013۲ موتور جستجوی گوگل دراین حوزه بدست آمده است. نتایج بدست آمده نشان
میدهد: هدف از پژوهش حاضر بررسی جرات ورزی و شیوه های آموزش آن به دانش آموزان بود.در تبیین یافته های این پژوهش
می توان بیان کرد که آموزش های مهارت های زندگی به خصوص مهارت های مقابله و حل مسئله میتوان میزان هیجان خواهی
نوجوانان را کنترل و متعادل کرد و اثرات خطرزای هیجان خواهی را کاهش داد. نوجوانان دارای هیجان بالا دوست دارند هر چیز
ناآشنایی را امتحان کننده از کارهای خطرناک لذت می برندء در جستجوی چیزهای تازه هستند و گاهی کارها را فقط به خاطر
هیجانشان انجام می دهند و کمتر به نتیجه کارها می اندیشند. با آموزش مهارت های زندگی می توان به آنها آموخت که هر تجربه
ای آموزنده و مفید نیست و بدون در نظر گرفتن عواقب هر کار نباید به انجام آن کار اقدام نمود. هیجان ها زودگذر و اغلب آثارشان
جبران ناپذیر و پایدار است. بنابراین» با آموزش مهارت های زندگی به نوجوانان در معرض خطر می توان میزان هیجان خواهی آنان
۱ را کنترل و بهبود بخشید و هیجان را از مسیرهای مورد قبول اجتماع برآورد نمود.