ملخص الجهاز:
"البته ضروریات دیگری نیز وجود دارد که از حیطه این مقاله خارج است،به عنوان مثال بازاریابی برای محصول،تحقیق و توسعه در زمینهی محصول،کنترل کیفیت،منابع انسانی و امکانات در هر زمینهی فعالیتی،و امکانات در جهت راضی نگاه داشتن مشتریان حتی در این زمینه نیز مدیران میتوانند شاخصهایی کیفی داشته باشند که با استفاده از آنها جهت درست تصمیمگیری را مشخص نمایند.
برنامهی کار یک شرکت،سندی کتبی و حاوی جزییات است که در آن مدیریت باید بکوشد روشن رسیدن به هدفهای شرکت را ارائه دهد و معین کردن نتایج مالی عمل فقط زمانی امکان پذیر است که راه به هدفها مشخص گردد و در هر دوره با در نظر گرفتن اقدامات لازم،میزان سود و چگونگی نقل و انتقالات مالی مشخص شود.
بر این اساس باید نظامی را طراحی کرد تا در مورد هر طبقه از محصولات بتوان حدود تقریبی سفارشات را برآورد کرده و بنابراین با سرعت مدیریت فروش را تحت کنترل قرار داد و در مواردی که خطری شرکت را تهدید میکند بلافاصله به مدیران هشدار داد.
برای رسیدن به این وضع،اطلاعات باید به موقع دریافت شود:مثلا اطلاعات روزانه و هفتگی در اولین روز کاری پس از پایان روز یا هفتهی مورد گزارش در اختیار مدیران قرار گیرد یا آنکه گزارشات ماهانه حسابداری ظرف 01 روز پس از پایان ماه آماده شود.
آنها باید مناسبترین راههای تأمین منابع را شناسایی کنند و در راه کمک به سرمایهگذار برای فراهم آوردن برنامهی کار معتبر کوشا باشند و ترتیباتی اتخاذ نمایند تا مدیران اطلاعات لازم را بهطور مرتب به دست آورند و در حد امکان از مشکل دور باشند."