ملخص الجهاز:
"جنگ،خشونت،اختناق،بازجویی، شکنجه،و تبعیض نژادی مصادیق طغیان این سرشت حیوانی است که در تصاویر رئالیستی او با پرداختی خشن باز نمود دارند.
چهرهی کریه خشونت، محور و موضوع آثار اوست،چه در آثاری که به عنوان Gigantomachies خلق نمود و تجسمی از تنازعات در میان اساطیر یونان باستان بود(مانند اثر پرومته 2)و چه در آثاری که با نگاهی واقعگرا به موضوعاتی چون هولوکاست، هیروشیما و متعاقب آن جنگ کرده و ویتنام در طول دهة 05 و 06 پرداخته است.
او به عنوان سردمدار نقاشی فیگوراتیو شیکاگو(در دههی 05)،در دورهای به نقاشی موضوعی روی آورد که جنبش اکسپرسیونیسم انتزاعی در اوج بود و اینگونه گرایشات را تحت شعاع خود قرار میداد،در موقعیتی که هنر جهانی چشم بر افزونطلبیهای سیاسی و آشفتگیهای اجتماعی فرو میبست و با اعتراض خوش منظر هنر پاپ و خلاقیت خنثی مینیمالیسم سرگرم بود.
سطح وسیع آثار او بیشتر به نقاشی دیواری مانند است این پارچههای عظیم با برش ناهمگون کنارهها و گاه پارگیها، دیوارکوبهایی هستند که نه خود زشتی بلکه نمایش زشتیاند."