ملخص الجهاز:
سخن سردبیر زنجیـره ارزش و تجزیه و تحلیل آن زنجیره ارزش چیست؟ زنجیره ارزش برای توصیف تمام فعالیتهای مورد نیاز کسب و کار جهت ایجاد یک محصول از ابتدا تا انتها (مانند طراحی، تولید، توزیع و ...
این امر به نوبه خود میتواند به شما در دستیابی به نوعی مزیت رقابتی کمک کند، مانند: کاهـش هزینـه: بـا کارآمدتـر کردن هر فعـالیت در زنجیـره ارزش و در نتیجـه هزینه کمتر.
همانطور که تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش خود را تکمیل میکنید، مزیتی را که میخواهید نسبت به رقبا به دست آورید، شناسایی خواهید کرد.
مزیت تمایز با استفاده از استراتژی تمایز، شما یک محصول یا خدمات منحصر به فرد یا بسیار تخصصی را برای به دست آوردن مزیت رقابتی ارائه میدهید.
استراتژی تمایز موفق به کسب و کار این امکان را میدهد که برای محصول یا خدمات خود قیمت بالاتری تعیین کند.
بسته به اینکه کدام استراتژی رقابتی را انتخاب میکنید، هدف تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش کاهش هزینهها یا تمایز برای بهبود حاشیه خواهد بود.