ملخص الجهاز:
"امنیت و کیفیت را در گروهها پدید آورید برای کمک به تأمین انگیزههای درونی در یادگیری و کار کیفی،در هنگام فعالیتهای گروهی به نکات زیر توجه کنید: 1.
پیشنهاد دیگر آن است که از شاگردان بخواهید پوسترها را در پایان هر واحد آماده سازند و آنها را(با اجازه خودشان)در واحدهای بعدی با دانشآموزان جدید،مورد استفاده قرار دهید.
در صورتی که دانشآموزان نتوانند ایدههای خود را به نمایش بگذارند،از تمثیل و تشبیه استفاده کنید:«تحقیقات نشان میدهند که وقتی مردم مطلبی را برای یکدیگر توضیح میدهند،با کار کمتر مدت طولانیتری مطالب را به یاد خواهند آورد...
2. از این زمان به خوبی برای یادگیری و برقراری ارتباط استفاده میشود که در جای خود انگیزش را برای یادگیری افزایش میدهد.
چیز معنیداری را روی میز دانشآموزان یا محل کار آنها قرار دهید تا به محض ورود به کلاس،کار خود را با آن شروع کنند.
به مجرد ورود به کلاس،از دانشآموزان سؤال بپرسید این کار خود برای هر دانشآموز نوعی سرگرمی است.
قبل از ورود دانشآموزان همهچیز را آماده سازید قبل از آنکه دانشآموزان وارد کلاس شوند،چیزهای موردنیاز را آماده کنید و در جای خود بگذارید تا سردرگمی را کاهش دهید و به کارها سرعت ببخشید.
در صورتی که به زبان آنها سخن بگویید و برنامه کار را مشخص کنید و این کار را به سرعت و راحتی انجام دهید،از شما پشتیبانی خواهند کرد.
استفاده از قاعده 2-10 (به تصویر صفحه مراجعه شود) بدون توجه به اینکه دانشآموزان چگونه دانش یا مهارتی را به دست میآورند،به ازای هر ده دقیقه،دو دقیقه مطلب را قطع کنید و اجازه دهید آنان فرآیند یادگیری را مرور کنند."