ملخص الجهاز:
"معلم نقشی ندارد بعضی مربیان به این نتیجه رسیدهاند که چون رشد دانش کودکان خارج از تجربههای محیطی آنها صورت میگیرد،در نظریهء پیاژه جایگاهی برای معلم در نظر گرفته نشده است.
تفسیرهای غلط از نظریهء پیاژه ترجمهء:محمد تمناییفر عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان در واقع،تنظیم برنامههای درسی یکسان برای همهء کودکان و داشتن انتظارات یکسان از آنان،قصور و سهلانگاری آموزشی است.
بااینکه طرفداران پیاژه برای توصیف رشد از مفهوم مراحل استفاده میکنند و روشن میسازند که رشد یک پیوستار است و شامل یک سلسله مراحل مجزا و جداگانه نیست،ممکن است دورههایی که اپشتاین برای رشدونمو مغز عنوان کرده است، به صورت مراحل مجزا دیده شود.
در حالیکه بین رشد ذهنی و آنچه در مغز رخ میدهد پیوندهای بعضی مربیان به این نتیجه رسیدهاند که چون رشد دانش کودکان خارج از تجربههای محیطی آنها صورت میگیرد،در نظریه پیاژه جایگاهی برای معلم درنظر گرفته نشده است."