ملخص الجهاز:
"در عرصههای توفیق یک فکر، یک تجربه حمید رضایی (به تصویر صفحه مراجعه شود) از شیراز آمده بود تا کولهبار تجربهاش را در اختیار همکارانش قرار دهد.
بهفکر افتادم حالا که دانشآموزان در دورهء آمادگی از خمیر مجسمهسازی استفاده میکنند و دوست دارند چیزهای گوناگونی با آن درست کنند،از این وسیله و از روحیهء«علاقه به ساختن» دانشآموزانم در جریان فعالیتهای مربوط به درس استفاده کنم.
در این روش،کودکان ضمن درس خواندن،از خمیر بازی استفاده میکنند و ماکتهای مربوط به مفاهیم را در کلاس میسازند (به تصویر صفحه مراجعه شود) قلک دانههای گیاهان از آنجا که کودکان بسیار پرتحرک هستند و نمیتوانند مدت طولانی آرام بنشینند و به صحبتهای معلم گوش بدهند این روش فرصت مناسبی در اختیار آنان قرار میدهد که جنب و جوش داشته باشند.
بعلاوه،بچهها دوست دارند بین همسالان خود باشند و مورد پذیرش قرار بگیرند با اینکار،فرصتی به دانشآموزان داده میشود تا در فعالیتهای جمعی شرکت کنند و کارهای مشترکی ارائه دهند."