ملخص الجهاز:
"طی یک هفته،چند مقاله در خصوص روشهای جدید تدریس مطالعه کردم و در یکی از آنها،به مطلبی با عنوان یادگیری مشارکتی برخوردم که شامل پنج روش با عنوانهای کارآیی گروهی،تدریس اعضای گروه، قضاوت عملکرد،قضاوت طرز تلقی و حل مسأله بود.
مرحلهی بعد این بود که سخنگوی هر گروه،آن قسمت را برای بقیهی شاگردان تدریس کند و به سؤالهای آنها پاسخ دهد.
پس از این که بچهها را توجیه کردم،آنها را اینبار بهطور تصادفی و قرعهکشی،گروهبندی کردم و از اعضای هر گروه خواستم خودشان اسمی برای گروهشان انتخاب کنند.
و اگر این روش را در سالهای بعد دبیران دیگر به کار ببرند،خلاقیت در دانشآموزانشان شکوفا و موجب نزدیکی در سالهای گوناگون میشود و در ارتباط دانشآموزان با محیط اطراف خود، مؤثر خواهد بود."