ملخص الجهاز:
"دانشآموزان دیرآموز عقبماندگی ذهنی ندارند و در آزمون هوشی استاندار در محدودهی طبیعی عمل میکنند؛ولی مشکل اصلی آنها در موفقیت تحصیلی است.
ویژگیهای رفتاری کودکان دیرآموز دانشآموزان دیرآموز در رفتار انضباطی نقص قابل ملاحظهای ندارند.
(به تصویر صفحه مراجعه شود)(به تصویر صفحه مراجعه شود) اختلالات یادگیری کودکان دیرآموز 1.
انگیزهی تحصیلی کودکان دیرآموز گاهی این دانشآموزان تعارضهای اجتماعی خود را به شکل پرخاشگری نشان میدهند.
این والدین فعالیتهای هوشی و شناختی قبل از ورود به مدرسه را برای کودکان خود جدی تلقی نمیکنند و در عین آنکه به نتایج و نمرههای فرزندان خود علاقهمندند،شیوهی کمک آنها به کودکانشان کارآمد نیست.
گاهی نیز این والدین سطح هوشی کودکان خود را بیشتر از آنچه که هست،تلقی میکنند و مشکلات رفتاری و سازشی آنها را نمیپذیرند.
اگر یک کودک دیرآموز در نظام آموزشی تعلیم درستی نبیند با برچسب استثنایی وارد مراکز ویژه شود،نشانهی ضعف در کارآمدی نظام آموزشی است."