ملخص الجهاز:
"تعلیم و تربیت مهارتهای غیر کلامی صدیقه ابراهیمی (به تصویر صفحه مراجعه شود) مطالعات پژوهشی نشان میدهد،در اکثر مدارس رفتارهای اخلاقی دانشآموزان مناسب است؛با این حال برای معلمان مبتدی،توانایی ادارهی کارآمد دانشآموزان،مسئلهی مهمی است؛ زیرا تدریس و یادگیری کارآمد،به محیط کلاسی منظم بستگی دارد.
زبان کلامی یا ارتباط غیرکلامی معلمان،تأثیرات قابل ملاحظهای روی دانشآموزان دارند و نشان و اقتدار معلمان را نشان میدهند و میتوانند توجه و علاقه محصل را جلب نماید؛چنانچه زبان کلامی معلم با آموزشهای غیر کلامی او در تضاد باشد،در این صورت این پیامهای غیر کلامی است که تأثیر خود را میگذارد.
معلم باید در کلاس بهگونهای رفتار کند که گویی آرام و راحت است؛نگاهش شاد و آرام باشد؛هرگز عصبی و مضطرب نباشد؛در کلاس قدم بزند و حق خود را به عنوان معلم،با نگاه به دانشآموزان تجربه کند؛کلاس را طوری ترتیب دهد که به نظر خودش مناسب است و اگر از کار دانشآموزان راضی نبود،جای آنها را تغییر دهد."