ملخص الجهاز:
"به نمره اهمیت ندهید،به فراگیری مبادرت ورزید!به دانشآموزانی که عملکرد خود را ارزیابی میکنند،آگاه سازید که مهمترین نتیجهی این عمل،نمره یا رتبهای که آنها به خودشان میدهند نیست،بلکه حاصل اصلی کار با تصمیماتی که آنها هنگام به کارگیری اصول ارزیابی،هنگام برآورد عملکردشان،اتخاذ میکنند.
از اینجا،فلسفهی متفاوتی در این بین غالب میشود و همانطور که در اکثر روشهای تدریس، این حالت وجود دارد،اگر بتوانید روشهای ارزیابی را درک کنید، پس از آن قادر خواهید شد تا از عهدهی روشهای متفاوت ارائهی محتوای دوره،برآیید به ویژه،کلید نیل به یک برنامهی جدید،در جمعآوری مدارکی مناسب،دال بر پیشرفت دانشآموزان است، موفقیتی که مشخصات آن نزدیک به معیارهای طرحریزی شدهی کلی عملکرد باشند: برای آشنایی دانشآموزان،میزان عملکردی را که باید به آن نائل شوند،به وضوح برایشان توضیح دهید.
دانشآموزان را تشویق کنید تا نمونههای متناوب خود انگیخته از عملکرد خود، ارائه کنند که این کار،میزان پیشرفت مهارتهای اصلی و مرکزی را در آنها نشان خواهد داد."