ملخص الجهاز:
"امروزه میبینیم دستآوردهای آموزش و پرورش در دانشگاه، مورد سؤال است یا اینکه بخشی از دروس پیشدانشگاهی در دانشگاه تکرار میشود؛اگر هماهنگی بود،این نارساییها به وجود نمیآمد، سرپرست آموزش و پرورش،خلاقیت،پژوهش و نوآوری را محور یازدهم ذکر کرد و افزود:همهی محورهای دیگر،به نحوی در کیفیت فعالیتهای آموزشی تأثیر دارند.
نقشهی علمی،پیشنیاز تحول در نظام آموزشی دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت:نقشهی علمی کشور،یک اقدام پیشنیاز برای ایجاد تحول اساسی در نظام آموزشی کشور است.
محمدیان اظهار داشت:معتقدم در نقشهی علمی کشور،باید اجزای مختلف دیده شود که یکی از عاملان اجرای مؤثر،نظام آموزشی یا آموزش عمومی است که در کشور ما در چارچوب وزارت آموزش و پرورش تجلی میکند.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد:معتقدم،هنوز جا دارد که آموزش و پرورش در تدوین نقشهی جامع علمی کشور،وارد شود و پیش از این نیز باید وارد میشد؛ولی به صورت رسمی،این اقدام صورت نگرفته است."