ملخص الجهاز:
"تنش در معلم سوزان جنکینز جیمز کالمون مترجم شروین شمالی مقدمه هدف از این کار تحقیقی،بررسی تنش در محیط معلم و مطالعه روشهای آموزش معلمان مدارس دولتی برای فائق آمدن بر آن بوده است.
نتایج مطالعات شامل دادههای اطلاعاتی به شرح زیر بودند: -انواع تنش -منابع آن در محیط کار و خانه -اثرات تنش و فرسودگی معلم -کارآنی نسبی دو روش آموزش برحسب تقلیل فشار روانی -انواع روشهای مورد استفاده و شمول آنها بنابر نتایج بدست آمده آن دسته از معلمانی که تحت آموزشهای انفرادی قرار داشتند مدت زمان بیشتری را صرف فائق آمدن بر تنش میکردند.
در این کار تحقیقی با درک فرایند تنش،منشأ تنش در زندگی معلمان و نیز واکنش برخی از آنها در قبال محرکهای تنشزا مورد بررسی قرار گرفت.
کیریاکو Kyriacou 1987 به دنبال بررسی مجدد تمامی فعالیتهای پژوهشی که در زمینه فائق آمدن بر تنش به واسطه تغییر در واکنشهای شخص انجام شده بود،چنین نتیجه گرفت آن دسته از راهبردهای فردی که متوجه بهبود مهارتهای حرفهای معلم و لیاقتهای وی و در جهت رفع نیازهای شغلیاند،موفقتر از تکنیکهای روانشناختی مورد استفاده برای کاستن از شدت تنش میباشند.
در پایان جلسه،هر یک از معلمان باید طرح خود را برای بررسی تنش که خود آن را تشخیص داده بودند،ارائه میدادند،در روش آموزش همگانی اطلاعاتی پیرامون تنش،منابع آن و همچنین اثرات و روشهای مواجهه مستقیم و غیر مستقیم با آن،طی سخنرانیها به شرکتکنندگان ارائه گردید.
این پرسشها به روشهای مواجهه با تنش در محیط کار و خانه(از زمان شرکت در کلاسها به بعد)تغییر در میزان حمایت جامعه از شخص و عملکرد آن و نیز مدت زمان صرف شده برای فائق آمدن و بر تنش و درک کارآیی نحوه مواجهه با آن از زمان آموزش،اختصاص داشتند."