ملخص الجهاز:
"بنابر این معلم باید به این مسائل که منجر به قطع توجه و ارتباط آموزش در کلاس میگردد توجه کند و البته گاهی دانشآموزان نیازهایی دارند که معلمان باید به آنها نیز توجه کنند.
مخصوصا اگر این بیتوجهی مکرر باشد،و لذا ممکن است به افزایش بروز رفتار نامطلوب در دانشآموزان کمک کند بنابراین اگر معلم در کلاس احساس کند که گرایشهای مختلف رفتاری وجود دارد باید سعی کند تا ماهیت عمومی آنها را بشناسد.
چگونگی برقراری ارتباط مؤثر در کلاس درس برای برقراری ارتباط مؤثر با دانشآموزان، معلم باید به دو مسئله توجه کند،یکی توجه به شیوه تکلم در مدرسه و تفاوت آن با شیوه تکلم در خانواده و دیگری ارتباطات غیر کلامی با دانشآموزان است.
در این زمینه محاورات معلمان با دانشآموزان بطور انفرادی میتواند جو مطلوبی را ایجاد کند و در این موقعیت معلم میتواند از همان الگوی مرسوم(در فرهنگ آمریکا)استفاده کند،تا اینکه بنحوی برخورد کند که خود آنها احساس کنند که دارای موقعیتی برتر از دانشآموزان هستند (کارت،سادکر و سادکر،1990)بنابراین وقتی که دو فرد از الگوی نامشابهای استفاده میکنند، این مسئله ممکن است مشکلاتی را در محاورات بوجود آورد.
بههرحال برای اینکه این مسئله تعدیل شود،معلم باید سعی کند که مکان نشستن دانش آموزان را در طی زمان تغییر دهد و دیگر اینکه معلم از تنوع نگرش راجع به"فاصله اجتماعی"از لحاظ فردی و اجتماعی آگاه شود.
ب-چگونگی ارائه بازخورد مناسب به دانشآموزان مطالعه بروفی(1985)نشان میدهد که وقتی معلمان از دانشآموزان خود انتظار بالایی دارند،آنها را زیاد تشویق میکنند و کمتر به انتظار از آنها میپردازند و این مسئله خود منجر به فعالیت بیشتری از جانب دانشآموز میگردد."