ملخص الجهاز:
"اخص گروه آموزشی:2/89،سطح مطلوبیت:نسبتا مطلوب سؤال پنجم پژوهش:تفاوت وضعیت موجود دروندادها،فرایندها و بروندادهای اصلی گروههایآموزشی پنجگانهی مقطع کاردانی علمی کاربردی مجتمع آموزش جهاد کشاورزی اصفهان باوضعیت مطلوب(مورد انتظار)آنها چه اندازه است؟ جواب پاسخهای دوم تا چهارم پژوهش میزان مطلوبیت دروندادها،فرایند و برونداد گروههایآموزشی مجتمع،به تفکیک اجزا از حیطه گویههای سؤال،نشانگر،ملاک و عامل درزیرمجموعههای آموزشی با محدودهی دورهی آموزشی،رشتهی آموزشی،گروه و نظام مجتمعآموزشی،تعیین گردیده است؛لذا تفاوت شاخص به دست آمده هریک با مرز حیطهی سطحمطلوبیت که در تبدیل کمی با عدد 3/66 مقیاس لیکرت نشان داده شده،به عنوان فاصلهی وضعموجود با وضع مطلوب میباشد.
*عدم رواج فرهنگ پاسخگویی و شفافیت در کلان نظام اجتماعی کشور *عدم وجود نظام پاداش و تشویق اعضای مجری و مسؤولین ردههای مختلف *کند و زمانبر بودن اقدامات مختلف در نظام اداری دولتی کشور *مشغله و فعالیت زیاد جانبی و اجرایی اعضا و مدرسین گروههای آموزشی *عدم ضمانت برای اجرا در سطوح بالاتر از دانشکده شامل وزارت علوم و دانشگاه از نتایج ارزیابی *نیاز به حمایتهای مالی و اجرایی ردههای بالاتر تصمیمگیری در زمینهی بهبود نظام آموزشهای علمی کاربردی موارد زیر پیشنهاد میشود: -بررسی و بهینهسازی اهداف در تمام ردههای نظام علمی-کاربردی به طود مستمر با ساختارسازی مناسب -طراحی و برنامهریزی نظام معطوف به هدف در تمام ابعاد آموزشهای علمی-کاربردی -جاری ساختن ضابطهمندی در فرایند ستادی و اجرایی -استفاده از نیروی انسانی متخصص و شایسته در تمام ردههای نظام با چهارچوبی تعریف شده -ایجاد ساختار نظارت و ارزیابی منسجم برای بازخورد مداوم و حفظ و بهبود مستمر کیفیت نابع و مآخذ: ابیلی،خدایار(1376)ارزشیابی ماهیت نظارت و ارزیابی جاری د رآموزش عالی کشور،مقاله گزارش تحقیق،مجموعه مقالات نخستین سمینار آموزش عالی در ایران،جلد 2،تهران."