ملخص الجهاز:
"گزارش گروهها موضوع مورد بررسی و تحقیق گروه یک هفتمین دوره کلاسهای آموزش خانواده «نقش معلم از نظر روانی و تربیتی در رهبری رفتار صحیح کودک و نوجوان»بود و این گروه ضمن گزارش خود پیشنهادات زیر را مطرح کرده است: الف-محیط خانواده: 1-در محیط خانواده باید کودک به جهش و فعالیت بدنی بپردازد.
2-پدران و مادران دلسوز لازم است برای کارهای روزانه فرزندان خود،مانند مدارس برنامه تنظیم کنند تا با مشارکت آنان عملا حس مسئولیت در آنها ایجاد و تقویت شود.
در مورد مطبوعات و نشریات پدر و مادر باید توجه داشته باشند که: 1-بطور تدریجی و متناسب با افزایش سن جوانان آنها را با مسائل سیاسی و اقتصادی مملکت و جهان آشنا سازند.
2-آنان را از مطالعه مطالبی که درخور ادراکشان نیست و یا موجب گمراهیشان میشود،بر حذر دارند ج-لزوم همکاری خانه و مدرسه با توجه به لزوم ارتباط افکار بین اولیاء و معلمان: 1-اولیاء خانواده از درون و از نزدیک کودکان خود را بهتر میشناسند، و معلم با آگاهی به رموز تعلیم و تربیت و مسائل روانشناسی قادر است که داوری عادلانهتری در مورد استعدادهای هریک از نوآموزان خود کند.
4-انجمنهای خانه و مدرسه موظفند در تهیه بهترین زمین ورزش و فیلمهای مفید و مناسب و کتب سودمند جهت مطالعه ایام فراغت نوجوانان و دائر کردن کلاسهائی جهت انجام کارهای فوق برنامه نظیر آداب معاشرت،موسیقی و هنرهای ملی نهایت همکاری را در نوسازی نظام آموزشی با اولیاء مدارس معمول دارند.
این گروه پس از بررسی در مورد چگونگی تعلیم و تربیت در زمان گذشته و حال توصیههای زیر را بمنظور بهترسازی مطرح کرده است: 1-همکاری و همفکری اولیاء و مربیان برای ایجاد همآهنگی در تربیت جوانان."