ملخص الجهاز:
"ولی در سطح جهان مواد غذایی طبیعی ارزش بیشتری نسبت به موارد مشابه دستکاری شده،دارند،حتی با وجود تبلیغات پر زرق و برقی که رسانهها و به خصوص تلویزیون در مورد این مواد سمی دارند براساس یک تحقیق میدانی توسط گاردین پرس در سال 2004،مواد غذاییای که در تلویزیون به تبلیغ پرداختند دارای بیش از 60 درصد مواد مضر بودهاند از این مواد غذایی موادی چون پفک،چیپس،سوسیس،کالباس و سس نمونههایی هستند که در رسانهی ملی هم تبلیغ میشود و اینجا همان نقطی عطفی است که جرمی ریفکن به آن اشاره دارد: «فنآوریها دست به دست هم دادهاند تا نسل بشر را مسخ کنند» دقیقا این همان شیوهی القا و اجبار است،همان جایی که ادعای انتخاب و آزادی میشود با اخبار کذب و القاگریهای واهی،جایی برای تفکر و انتخاب باقی نمیماند یعنی حتی اگر شما به فرض هماکنون اراده کنید که اتومبیل را از زندگی خود حذف کنید در نهایت تمام ارادهی شما میتواند منجر به یک نتیجهی موقت شود."