ملخص الجهاز:
"این نوع تحلیل متنی دقیق-تحلیلی که نه تنها به بررسی گفتار بلکه همچنین به سبک بصری،جاذبههای اقناعی، کنشهای غیرکلامی و نحوه ارائه مطلب به صورت کلی میپردازد-در پی آن است که دریابد چگونه این برنامههای دینی برای مخاطبان خود از طریق برساختن یک جهان نمادین معنا خلق میکنند.
مارک سیلک(5991)به صورتی همدلانه درباره مشکلاتی مینویسد که رسانههای خبری در مورد تهیه گزارش درباره مسائل دینی دارند که کمترین آنها جدی گرفتن دین از سوی آمریکاییان و این واقعیت است که«مذاهب خود نظامهایی ارتباطی هستند که برای تسهیل مبادله اطلاعات بین جهان مادی و قلمرو مقدس»طراحی شدهاند(سیلک،5991،ص 3).
بخش بزرگی از این پژوهش به این رسانهها در ایالات متحده میپردازد:ماهیت تجاری نظام برنامههای رادیو-تلویزیونی در این کشور،شروط اولیه مبنی بر اینکه دارندگان جواز پخش برنامهها خدمات رایگان در اختیار گروههای دینی قرار دهند؛افزایش تعداد موعظهگران معروف تلویزیونی و نیز تداوم علاقه گسترده به دین در فرهنگ آمریکایی،همه و همه به توجیه میزان پژوهشها درباره رسانههای مستقر در آمریکا و دین کمک میکنند.
رابینسون به بحث درباره تاریخچه این گروه،تعالیم آن و استفاده آن از اینترنت میپردازد و سپس بهطور مستقیم این مسئله اصلی را طرح میکند که«علیرغم شواهدی مبنی بر اینکه این کیش بیشتر توجه خود را به بشقابپرندهها،مطرودین جامعه و فرهنگ عامهپسند معطوف ساخته بوده و چندان توجهی به اینترنت نداشت و اینترنت برای آن صرفا یکی از وسایل انتقال اطلاعات بود،تداوم ترس مردم که از طریق رسانههای گروهی بازتاب مییابد،مبین آن است که شایسته است این ادعاها پخش شود،جدی گرفته شود و دستکم تا حدودی بدانها پرداخته شود»(رابینسون،7991،آنلاین)."