ملخص الجهاز:
به همین دلیل است که بسیاری از پژوهشهای رسانهای در کشورهای مختلف اساسا معطوف به چگونگی فعالیت رسانهها در جریان انتخابات ملی و ارزیابی رفتار اجتماعی و سیاسی آنهاست.
چرا که انتخابات،یک رویداد ملی است و همه رسانهها از جمله مطبوعات به جز نشریات حزبی موظفند فضا و فرصت عادلانه و مساوی برای کمک به تصمیمگیری مبتنی بر تعقل از سوی مردم،در اختیار نامزدها قرار دهند.
از یک سو باید امید داشت که قوهقضاییه در تمهیدی جدید،این امکان را فراهم آورد که مطبوعات غیر مقصر یا کم تقصیر بتوانند برای کمک به جریان اطلاعرسانی در ماههای آینده انتشار خود را از سر گیرند و از دیگر سو انتظار تحمل و سعهصدر بالا از بزرگان،دولتمردان و سیاست مردان،انتظار بیجایی نیست،و بالاخره از رسانهها و مطبوعات،انتظار رفتاری عقلایی،متعهدانه و مسؤولانه و در عین حال تفاهمآمیز میرود.