خلاصة:
ارتباطات مدیران و کارکنان به عنوان یکی از حوزههای ارتباطات سازمانی داخلی نظر بسیاری از مدیران و محققان سازمانی را به خود جلب کرده است.از آنجا که بین ارتباطات مدیران و کارکنان و موفقیت سازمانی رابطه مستقیمی وجود دارد،بهبود ارتباطات مدیران و کارکنان میتواند منتج به توسعه روابط کارکنان و نیز بهبود سازمانی شود.هدف این مقاله تبیین مدلی برای ارزیابی و برنامهریزی ارتباطات بین مدیران و کارکنان است،که در شرکت ایران خودرو طراحی و اجرا شده است.از اینرو،در ابتدا اهمیت و ضرورت ارتباط مدیران و کارکنان،موانع فراروی ارتباط بین آنها، شایستگیهای ارتباطیشان و پیامهایی که باید بین آنها تبادل شود بحث شده است. سپس،متدولوژی طراحی مدل ارتباطات مدیران و کارکنان و نتایج تحقیق و فرصتهای بهبود شناسایی شده در این زمینه ارائه شده است.
ملخص الجهاز:
"هدف این مقاله تبیین مدلی برای ارزیابی و برنامهریزی ارتباطات بین مدیران و
ارتباطات مؤثر بین مدیران و کارکنان از مؤثرترین علل ناکامی این شرکتها در دستیابی
مدیر این است که یک نظام ارتباطی ایجاد کند و یا نظامی که وجود دارد را بهبود
سعی گردیده است مدلی برای ارزیابی و برنامهریزی بهبود ارتباطات مدیران و کارکنان
اهداف و عملکرد کاری فراهم کنند و آنها را با کارکنان خود مورد بحث و
در نمودارهای 1 و 2 سعی شده است کانالهای ارتباطی مدیران و کارکنان با
انتقال این اطلاعات را به کارکنان داشته باشند،به تقویت موقعیت قدرت آنها در
و درباره مسائل مهم مدیران ارشد باید به طور مستقیم با کارکنان ارتباط
اما یک یافته مهم این است که رضایت کارکنان از ارتباطات پایین
مدیران توصیه شده است که باید مراقب نادیده گرفتن این پیام باشند.
همچنین به این معنی است که آنها باید یک رویکرد جدید به ارتباطات با
مفهومی ارتباطات مدیران و کارکنان در شرکت ایران خودرو طراحی و ارائه
کارکنان از طریق چه کانالهای ارتباطی باید پیام را به مدیران منتقل کنند؟
کارکنان از طریق چه کانالهای ارتباطی باید پیام را به مدیران منتقل کنند؟
نتایج این تحقیق نشان داد که اهداف ارتباطی مدیران با کارکنان به ترتیب
که این موضوع اولویت پنجم ارتباطی مدیران با کارکنان است.
رضایت مدیران از انتقال پیامهای کارکنان به آنها به ترتیب عبارت بودند از:1)گزارش پیشرفت کارهای محوله،
حوزههای بسیار مهم ارتباطات داخلی میتواند به توسعه روابط کارکنان و مدیران و نیز"