ملخص الجهاز:
"ممنوعیت تبلیغ پفک و همچنین منع سازمانهای دولتی و خصوصی از نصب پیامهای تبلیغاتی و حتی بهداشتی در جادهها میتواند،بیانگر ضرورتهای موجود برای قانونمند شدن و نظام یافتن تبلیغات بازرگانی *مدیر کل بازرگانی سازمان صدا و سیما اعلام کرد هیچ نامه یا بخشنامهای از وزارت بهداشت و درمان مبنی بر ممنوعیت تبلیغ«پفک»دریافت نکرده است.
آنچه در گفتههای مدیر کل ایمنی راههای کشور پیش از هر چیز مهم است این نکته است که«متأسفانه قانون مشخصی در این زمینه وجود ندارد و وزارت راه و ترابری تنها میتواند پس از مراجعه متخلفان برای تحویل گرفتن تابلوهای جمعآوری شده،آنان را به مراجع قضایی و دادگاه معرفی و خسارتهای وارده را دریافت کند.
» گفتههای مقام مسؤول در وزارت راه و ترابری،بخشنامهء وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و ابتکار تازهء شرکت تولیدی در استفاده از چهره شخصیت معروف که میتواند شروع یک جریان تازه در عرصهء تبلیغات بازرگانی با پیآمدهای خاص خود باشد،بیش از هر چیز ضرورت تحقیق و مطالعه پیرامون تبلیغات بازرگانی در ایران و دستیابی به یک «نظام جامع تبلیغاتی»را مورد تأکید قرار میدهد."