ملخص الجهاز:
"تند یا سریع نویسی،با به دست گرفتن قلم، رونویسی زیاد از روی درسهایی که با خط نسخ بودهاند،عدم راهنمایی دانش آموزان توسط راهنمای خوش نویس و معلم خط،از آفتهای خوش نویسی نستعلیق تحریری و از عوامل بدخطی محسوب میشوند.
اکنون با توجه به تغییر رسم الخط کتابهای فارسی دورهی ابتدایی از نسخ به نستعلیق تحریری،آموختن قواعد این رسم الخط برای معلمان لازم و ضروری است که در قالب کلاسهای ضمن خدمت برای همکاران ممکن و میسر میباشد.
برای ارشاد و راهنمایی دانشآموزان ابتدایی نیازی نیست که همکاران حتما خوش نویس یا نقاش باشند،بلکه شرکت در کلاسهای ضمن خدمت و یادگیری قواعد رسم الخط نستعلیق تحریری برای هدایت دانش آموزان کافی است.
ضمن تشکر از همکاری شما با مجلهی خودتان،به اطلاع میرسانیم که استفاده از مقالهی ارسالی به چند دلیل در اولویت قرار نگرفت که از آن جمله است: تخصصی بودن بیش از حد بخشی از مطالب،سوگیریهای سیاسی معاندانه از سوی نویسنده به دلیل غرضورزی یا لا اقل بیاطلاعی او از نظامهای سیاسی کشورهای اسلامی به ویژه ایران،و نیز تناسب نداشتن محتوای مقاله با نیازهای معلمان هنر."