ملخص الجهاز:
"در ضمن، طرز تهیه و تدوین سئوالها به گونهای بود که هفت زمینهء تربیتی زیر را دربرگیرد: الف-روابط و مناسبات خانوادگی ب-نقش همبازیها و همشاگردیها و همسایگان ج-نقش وسایل ارتباط جمعی د-خود کودکان و ویژگیهای شخصیتی آنان هـ-نقش کتب درسی و-ورزش و مطالعهء آزاد ز-تأثیر معلمان و اولیای مدارس در مجموع،49 نفر به سئوالات پرسشنامه پاسخ دادند که در اینجا به بررسی تعدادی از این پاسخها میپردازیم.
جدول شمارهء 5:تأثیر برنامههای کودک تلویزیون در تربیت کودکان (به تصویر صفحه مراجعه شود) رابطهء برنامهریزی شخصی و ویژگیهای شخصیتی کودکان با تربیت آنان از دیگر سئوالات بود که جدول شمارهء 6 پاسخهای دانشجویان را در مورد برنامهریزی منعکس میسازد.
جدول شمارهء 6:تأثیر برنامهریزی شخصی کودکان در تربیت آنان (به تصویر صفحه مراجعه شود) در پرسش نقش کتب درسی در تربیت کودکان،سه کتاب علوم اجتماعی،تاریخ و تعلیمان دینی مطرح شده بود که دانشجویان برای مورد سوم بیشترین تأثیر را قائل بودند،هرچند دو کتاب دیگر تقریبا در یک سطح رتبهبندی شده بود."