ملخص الجهاز:
"سوپرریوی ادریکو تنها یکی از چندین قطار جدید ژاپن است که در پی تفکیک راهآهن دولتی ژاپن به 6 شرکت منطقهای خصوصی و یک شرکت حمل و نقل در سال 1987 روی خطوط آهن ظاهر شد.
اما گروه شرکتهای راهآهن به محض خصوصی شدن به سرعت خرید تجهیزات مورد نیاز خود را از سایر کشورهای دنیا آغاز کرده کوهی از مشکلات راهآهن هنوز با یک سری مشکلات طاقتفرسا روبروست.
شرکت راهآهن شرق و شرکت راهآهن مرکزی هنوز در تلاشند تا بدهیهای بجا مانده راهآهن ملی ژاپن را بپردازند و این در حالیست که سود کلیه شرکتهای راهآهن ژاپن در طول رکود کنونی کاهش یافته است.
شرکت راهآهن شرق ژاپن،برای نخستین بار پس از خصوصی شدن،سرگرم مذاکره با وزارت حمل و نقل در مورد افزایش کرایه است که اگر موافقت نماید سایر شرکتهای راهآهن ژاپن نیز بیتریدی پیروی خواهند کرد.
شرکت راهآهن غرب نیز تقاضا کرده است سهامش در بورس عرضه شود که انتظار میرود بهار آینده معامله روی این سهام آغاز گردد."