ملخص الجهاز:
"با اینکه اکنون فعالیتهای انتشاراتی کاملا تجاری شده است و بیش از 19% کتابهای عرضه شده در بازار روسیه توسط ناشران غیردولتی منتشر شدهاند و این شرکتها عمدتا بر دورنمای محبوبیت آینده کتاب و بازگشت هزینهها و کسب سود میاندیشند اما در عین حال هنوز تغییر ذایقه در خواندن کتاب تا به آن حد نبوده است که به گذشته فرهنگی این کشور آسیب بزند و جوان امروزی با افتخارآفرینان فرهنگ و ادبیات کشورش ناآشنا باقی بماند.
در سال 6002،منشور اهداف راهبردی وزارت فرهنگ و ارتباطات جمعی فدراسیون روسیه که برای سالهای 6002- 9002 میلادی تدوین شده است،موضوع تبلیغ کتاب و کتابخوانی مورد توجه جدی قرار داد.
فاضل عبدی،مدیرکل امور کتابخانههای عمومی استان همدان،در گفتو گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،با اعلام این خبر خاطرنشان کرد:همچنین در این روز،کتابخانههای عمومی نمایشگاهی از کتابهای کودک و نوجوان و عرضه محصولات فرهنگی این قشر برپا میکنند."