ملخص الجهاز:
"مخفی نماند اگر میسور شد برای کسی، نصیحت عملیه بالاتر است از نصایح قولیه«کونوا دعاه إلی الله بغیر السنتکم» وفقنا الله و ایاکم لما یرضیه وجبنا جمیعا عن ما یسخطه و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته و الحمدلله أولا و آخرا و الصلوه علی محمد و آله الطاهرین و اللعن علی أعدائهم أجمعین.
و الحمدلله أولا و آخرا،و الصلاه علی محمد و آله الطاهرین و اللعن الدائم علی أعدائهم أجمعین» 17 ربیع المولود 1419 دستور العمل پنجم بسمه تعالی کسی که به خالق و مخلوق،متیقن و معتقد باشد،و با انبیاء و اوصیاء صلوات الله علیهم،جمیعا مرتبط و معتقد باشد،و توسل اعتقادی و عملی به آنها داشته باشد،و مطابق دستور آنها حرکت و سکون نماید،و در عبادات،«قلب»را از غیر خدا،خالی نماید،و فارق القلب،نماز را که همه چیز تابع آن است انجام دهد،و با مشکوکها،تابع امام عصر عجل الله له الفرج باشد،و هرکه را امام،مخالف خود میداند با او مخالف باشد،و هرکه را موافق میداند با او موافق،[و]لعن نماید ملعون او را،و ترحم نماید بر مرحوم او و لو علی سبیل الاجمالی؛هیچ کمالی را فاقد نخواهد بود و هیچ وزر و بالی را واجد نخواهد بود.
»؟ آیا اگر عمل به معلومات-اختیارا-ننماید،شایسته است توقع زیادتی معلومات؟ آیا باید دعوت به حق،از طریق لسان باشد؟آیا نفرموده:«با اعمال خودتان، دعوت به حق بنمایید»؟ آیا طریق تعلیم را باید یاد بدهیم،یا آنکه یاد بگیریم؟ آیا جواب این سؤالها از قرآن کریم: (و الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا)،و از کلام معصوم:«من عمل بما علم،ورثه الله علم ما لم یعلم»و«من عمل بما علم،کفی ما لم یعلم»،[روشن نمیشود؟ خداوند توفیق مرحمت فرماید که آنچه را میدانیم،زیر پا نگذاریم و در آنچه نمیدانیم،توقف و احتیاط نمائیم تا معلوم شود."