ملخص الجهاز:
"صرفنظر از چند استثناء،تمامی این محصولات به اولین نسل کارکردگرایی (functionalism) متعلق است و فرم آنها بازتابی از فرهنگ مهندسی بود(نمونه بسیار نقل شده ایستگاه موتور بخار با ستونهایی به شکل ستونهای دور یک استثناء محسوب میشود).
نقش هر دوی این جنبشها یعنی آرت نوو و باهاوس (Bauhous) در جهت دادن به جریان طراحی در قرن بیستم اساسی و قطعی بود و هر دوی آنها تأثیر درازمدتی از خود به جای نهادند.
البته نه تا آن حد که یک صنعتگر شوند،بلکه به حدی که بتوانند تمامی مراحل ساخت محصولات را تجربه نمایند این آموزشهای عملی خود سنگ بنایی بود برای درک و فهم استانده کردن و ساده نمودن طرح و شیوههای صنعتگری دستی برای تولید نمونه اولیه محصول به کار برده شد.
به هر ترتیب اعتراضات و مخالفتهایی که در دورهء پس از جنگ جهانی دوم بالا گرفت موجب شد تا مدرنیسم از سوی بسیاری از طراحان رد شود،اگرچه نزد بسیاری دیگر که در کنار موج مشابهی از اعتراض شکل یافتند و ارج نهادن به تمامی بشر را پیشنیاز مطلقی برای فعالیتهای فرهنگی میدانستند همچنان به یاد مانده است.
طراحی و تولید محصولات روزمره پیتر دورمر چرا این همه محصول میخریم؟چهکسی طراحان را پیوسته به تغییر سبک هر چیز وامیدارد؟مصرفکننده،تولیدکننده یا تبلیغاتچیها؟و یا خود طراحان؟چرا و به چه طریقی هنر،صنایع دستی و هنرهای دستی در فرهنگ مصرف صنعتی شده باهم مرتبط میشوند.
در نتیجه،قابلیتهای یک جنبش پیشرو(آوانگارد)در طراحی،در قیاس با هنرهای زیبا بسیار محدودتر است این امر آشکار است زیرا اگر جنبشهای طراحی بیش از حد از ادراک و انتظارات مردم جلوتر باشند،عملا در جلب آنان به عنوان مصرفکنندگان طرح ناکام میمانند و عملا مورد استفاده قرار نمیگیرند."