ملخص الجهاز:
"لئو و دایان دیلون 62 این زوج هنری که در هنرستان نقاشی با یکدیگر آشنا شده بودند،از سال 7591 به بعد در تلاشهای مشترک،آثار درخشان و فراوانی برای کودکان تصویرگری کردهاند؛ تلاشهایی که با تکنیکها و خیالهای گوناگونی همراه بوده است.
در تصویرهای دلنشین کتاب مردمی که میتوانستند پرواز کنند، با فرهنگ عامیانه سیاهپوستان،از رنگهای ابری سیاهوسفید استفاده شده و در کتاب (به تصویر صفحه مراجعه شود) آنجا که وحشیها هستند موریس سنداک (به تصویر صفحه مراجعه شود) لون پوپو(شنل قرمزی بهروایت چینی) ادیانگ (به تصویر صفحه مراجعه شود) چرا پشهها در گوش آدم وزوز میکنند (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) برادر عقاب،خواهر آسمان سوزان جفر (به تصویر صفحه مراجعه شود) میراندی و برادر باد جری پینکنی همتای باد،از پاستل گچی برای نشان دادن پسری که آرزوی پرواز در سر دارد،به شیوهای زیبا و دلنشین بهره گرفته شده است.
سوزان جفرز 72 تصویرهای واقعگرای این هنرمند برای کتاب برادر عقاب،خواهر آسمان(ترجمهشده بهفارسی)،با استفاده از قلم و مدادرنگی دارای نشانههای بومی است که در آنها زندگی و باورهای مردم سرخپوست بهنمایش گذاشته شده و فضایی دلنشین برای کودکان ایجاد کرده است.
تصویرگران ژاپنی،افسانههای جادویی روزگاران کهن را در تصویرهایی برگرفته از تومارهای روایی گذشته بهتصویر میکشند؛هنرمندان اروپایی همانند بسیاری از تصویرگران کشورهای پیشرفته،بهآرامی کودکان و چالشهای موجود در زندگی جامعه ماشینی و صنعتی امروز میاندیشند؛تصویرگران ایرانی،جدا از تأثیرهای اندک در پرداختن به نگارگری و هنر کهن،نمایش انتزاع و تخیل را در هرگونههای فراوان انتخاب کردهاند و ناشران عرب،همچنان بخش وسیعی از آثار کارتونی را دستمایه تولید تصویرهای امروز در کتابهای خود قرار دادهاند."