ملخص الجهاز:
مرمت عبارت است از لحظهی روشمندی که اثر هنری در آن لحظه،در وجود فیزیکی خود و در طبیعت زیباشناختی و تاریخیاش،از نظر انتقال آن به آینده مورد تشخیص قرار میگیرد.
مفهوم مرمت در اینجا مرمت،عبارت است از لحظهی روشمندی که اثر هنری در آن لحظه،در وجود فیزیکی خود و در طبیعت زیبایی شناختی و تاریخیاش، از نظر انتقال آن به آینده مورد تشخیص قرار میگیرد.
به نظر وی هدف مرمت باید تثبیت دوبارهی یگانگی بالقوهی اثر هنری باشد،تا زمانی که این امر بدون دستیازیدن به بدلسازی هنری یا تاریخی،و بدون حذف همهی آثار گذشت زمان بر روی اثر هنری امکانپذیر باشد.
نویسنده بدین ترتیب،خواننده را متوجه ساختار ویژهی یک اثر هنری به عنوان یک هویت میکند و این نکته را روشن میکند که یگانگی بالقوهی آن به چه صورت و تا چهحد میتواند از نظر ضروری بودن آن برای مورد زیباییشناختی مرمت دوباره تثبیت شود.
این لحظه زمانی است که اثر هنری در لحظه زندگی میکند و از نظر تاریخی حضور دارد،درضمن جزیی از گذشته هم هست و به قیمت قرار نداشتن در آگاهی انسانی،ازاینرو جزیی از تاریخ است.
برندی مینویسد:برای اینکه عمل مرمت به خصلت پیچیدهی تاریخی اثر هنری احترام بگذارد،نمیتوان آن را به خوبی خود و به شیوهای بدون ارتباط با زمان تعریف کرد.
مرمت باید بگذارد که به عنوان یک رویداد واقعا تاریخی مورد تأکید قرار گیرد،چرا که عملی انسانی است و بخشی از روندی که اثر هنری از طریق آن به آینده منتقل میشود.
درواقع مفهوم خاص مخروبه،تحت لوای تاریخی بودن و به عنوان نهاییترین نقطه،در موضوعی که روزگاری اهمیت انسانی داشته و میتوان به آن رسید(در گسترهی عمل مرمت)مورد بحث قرار گرفته است.