ملخص الجهاز:
"مسألهای که باید بدان توجه شود این است که اختلاف قرائت هرگز به معنای تحریف،افزایش و یا کاهش در قرآن نیست،بلکه نویدگر توجه عمیق مسلمانان،به این کتاب آسمانی و به خاطر سپردن لهجههای قاریان اولیه و ثبتوضبط رسم الخط مصاحف میباشد.
فصول یازدهگانهء این کتاب عبارتند از: 1-قرائت و معنای آن 2-شرح حال تشیع و شخصیت علمی عاصم 3-قرائت عاصم 4-مصحف حضرت علی علیه السلام 5-عبد الله بن مسعود 6-ابو عبد الرحمن سلمی 7-زر بن حبیش 8-حفص 9-ابو بکر بن عیاش 01-مقایسه روایت حفص و شیعه 11-اختلاف قرائت عاصم با دیگر قاریان (به تصویر صفحه مراجعه شود) نغمههای نورانی (تأثیر زبانآموزی در راهکارهای آموزش قرآن و گسترش فرهنگ قرآنی) حبیب الله عزیزی آل علی(علیه السلام)-تابستان 9731 «نغمههای نورانی»محصول اجرای یک طرح آموزشی است که در طی 5 سال توسط حبیب الله عزیزی،گروه تحقیقات و پژوهش مهد قرآن استان قم با همکاری مسؤولین آموزش و پرورش استان قم و کرمانشاه به اجرا درآمده است."