ملخص الجهاز:
"او،که از دهه 05 با مجموعه آثار بسیار بزرگ و متنوعش نقش مهمی در گسترش نقاشی اکسپرسیونیسم انتزاعی داشت،در زمره آن گروه از هنرمندانی است که زمینهساز جنبش پاپ آرت بودند.
راوشنبرگ معمولا اهل پیروی از اصول و قواعد از پیش تعیین شده نبود و همواره کار به صورت فی البداهه و خودجوش را به عنوان اصلیترین ویژگی فعالیت حرفهای خود قرار داده بود.
راوشنبرگ بعد از دریافت این هدیه ارزشمند،طرح دکونینگ را پاک میکند و به آن صفحه خالی و بینقش،عنوانی میبخشد که بسیار تأثیرگذار و به یادماندنی میشود:طرحی محو شده از دکونینگ.
راوشنبرگ با حساسیت بسیار بالایش،در ظرافتهای بصری زندگی دقیق میشد و با قوه درک بالایی که داشت،برای ایجاد ارتباط بین آنها (به تصویر صفحه مراجعه شود) Nectar Water works ،3991،رنگ گیاهی،چاپ روی کاغذ.
خود راوشنبرگ،درباره نقشی که دیگران بر تفکر او گذاشتهاند،اظهار داشته است که یوزف آلبرس او را با اهداف مدرسه باهاوس آشنا کرد؛همچنین جک ورکف،از دوستان دوران تحصیلش،در شکلگیری جنبههای اکسپرسیونیستی آثارش نقش داشته است؛وی عکسهای آرون سیسکیند را با سوژههای متنوعی از تصویر صخرهها گرفته تا تصاویر تبلیغاتی،درباره خودش مؤثر ذکر کرده است،خصوصا از آن رو که این تصاویر،جذابیت مسحورکننده بافتهای متنوع در سطوح مختلف را نشان میدادند.
ولی آنچه درست در تضاد با این شیوه قرار دارد، استفاده راوشنبرگ از عناصری است که نماینده فرهنگ عامه است؛چیزهایی مثل اشیای مصرفی روزمره و تصاویر تبلیغاتی یا تصاویری از رسانهها،استفاده از ضایعات صنعتی، مواد و مصالح بسیار متفاوت،ترکیب همه ژانرهای هنری،به کارگیری انواع مختلف مواد،ابزار و هر نوع شیوهای،بدون کوچکترین محدودیت و ذرهای مرزبندی."