"[عکاسی] چهار دهه عکاسی جف وال در موزه هنر مدرن نویسنده:آریلا بودیک/ترجمه:آرام محمدی (به تصویر صفحه مراجعه شود) عکسهای تابناک و روشن جف وال1میان انگاره عینی (آنچه مشاهده شده)و انگاره ذهنی(آنچه تصور شده)و میان معولی و فراواقعی معلقاند.
هرچند واژه عظمت غالبا برای توصیف عکسهای معاصر به کار نمیرود،اما کلمهای درخور آثار وال است.
الهام گرفتن از فیلمها تقریبا در همان زمان سیندی شرن نخستین آثار مجموعه سیاه و سفید خود را با عنوان عکسهای بدون عنوان فیلم کارگردانی کرد که در آن گریم،کلاهگیسها،لبسهای کهنه و مستعمل و خرواری از اشیا را به کار برده بود تا نقش زنان قهرمان درامهای داستانی دو پهلو را بازی کند.
آودن در شعری راجعبه نقاشی بروگل با عنوان سقوط ایکاروس،میسراید:درباره رنج و عذاب آنها هرگز بر خطا نبودند،/استادان قدیم؛آنها چه خوب فهمیدند/این مقام انسانی است؛چهطور اتفاق میافتد/درحالیکه دیگری در حال خوردن یا باز کردن پنجرهای است یا فقط با بیخیالی از کنار آن میگذرد..."