ملخص الجهاز:
"قبل از شروع،کار، طبق مذاکرهای که با اعضای ارشد گروه مرمت کاغذ به عمل آمد، قرار بر این شد که آنچه از نظر حفاظتی و مرمتی برای یک نسخه در الویت قرار دارد،به کار گرفته شود.
در این مرحله،کار باید از روی میز برداشته شده و به جای دیگر انتقال یافته تا خشک شود،در واقع نایلونی که در ابتدای کار روی میز قرمز رنگ قرار گرفت،در این مرحله بسیار مفید به کار میآید،یعنی جهت انتقال بدون اینکه پوستر آسیب ببیند،میتوان به راحتی نایلون را از روی میز برداشته و در این حال،به صورت پشت و رو به روی یک پارچه نمدی،آن را انتقال داد و سپس نایلون را به آرامی از پوستر جدا نمود تا عمل خشک شدن بهتر صورت پذیرد،در نتیجه پس از 24 ساعت،پوستر کاملا خشک میشود.
از آنجا که پس از خشک شدن،اطراف کار دچار چروکخوردگی میگردد،برای اینکه پوستر صاف شده و جهت نمایش آماده گردد،آنها را با تکنیکی خاص به روی بومهای ژاپنی کاغذی( draob yrrab yrraC )که به طور مخصوص از لایههای متفاوت کاغذ ساخته شده بود مجددا با چسب نشاستهء رقیق میچسباندند.
9. آموزش جداسازی نسخ از تکیهگاههای مقوایی ضخیم این روش جهت نسخه آبرنگی با تکیهگاه مقوایی بسیار ضخیم به کار رفت که لایهبرداری پشت کار شاید حداقل چهار روز به طول انجامید،عمل لایهبرداری با یک کارد چوبی( lautcaps )انجام میشد،کار به صورت پوسته،پوسته و به آرامی و با دقت باید انجام میگردید تا به نسخه آسیبی وارد نشود،پس از اینکه فقط لایه نهایی باقی میماند و تمام لایههای تکیهگاه برداشته شد،کار رطوبتدهی میشود و نسخه از آن جدا میگردد."