ملخص الجهاز:
"با پیشرفتهای اقتصادی نقل و حمل نیز مشکل دیگری بخود میگیرد،امروز محصولات صنعتی،کشاورزی،معدنی از عمده محمولات خطوه آهن و دریائی میباشند،در حالیکه نبایستی از اهمیت خطوط زمینی،در پاکستان غربی غافل شد، هواپیمائی کشوری نیز،بعنوان یک وسیله ترافیک سریع السیر نقش بسیار حیاتی را در ارتباط ما بین دو استان پاکستان غربی و شرقی،بازی میکند،صنعت کشتی و بارگیری توسط آن،در حال رشد سریع میباشد و کمک شایانی به بهبود هرچه بیشتر تجارت خارجی کشور میکند.
در سه سال اول برنامه سوم آبادانی در برابر مبلغ اختصاص داده شده 6711 میلیون روپیه از جانب بخش (تصویرتصویر) منظرهی جالبی از یک خیابان داکا(پاکستان خاوری) دولتی مقدار 2876 میلیون خرج شده است که 043/0 از هدف برنامه اضافه نشان میدهد.
پروژه ساختمانی جادهها در پاکستان غربی نیز شامل ساختمان 2129 راههای جدید(1310 میل درجه یک 320 میل درجه دو و 499 میل،معمولی)و توسعه 177 راههای موجود در اثنا برنامه دوم بوده است 5 پل به در حالیکه کار سه پل دیگر بطور رضایتبخشی در حال اتمام میباشد بتکمیل رسید.
تمام این اتوبوسها در 15 خط مشغول به فعالیت بوده که 4 خط حومه هم جزء این خطوط میباشد بنگاه حملونقل پاکستان غربی دارای 1080 اتوبوسه می باشد و تعداد مسافرین از 120 میلیون در سال 61-1960 به حدود 169 میلیون نفر در سال 65-1964 افزایش یافت.
این پروژها شامل میدان گلف آبتا باد Abbotabad تاسیس انستیتوی کارآموزی هتل و خریداری وسیله نقلیه برای گیلیگیت Gilgit و غیره می باشد بعلاوه اینها سرمایهگذاری بزرگی نیز از جانب بخش خصوصی خصوصا در زمینه هتل چون افتتاح سه هتل بین المللی در داکا،لاهور و راولپندی صورت گرفت."