ملخص الجهاز:
"گزارشهای کوتاه از پژوهشهای بالینی آزار و اذیت همسالان این بخش برگزیده است از گزارشهای منتشر شده در نشریه Clinician's Research Digest که توسط انجمن روانشناسی آمریکا (APA) به صورت ماهانه انتشار مییابد.
مطالعهای اخیرا انجام شده و برداشتهای دانشآموزان سال سوم و چهارم ابتدایی و معلمانشان را در مورد آزار و اذیت دانشآموزان و درخواست مراجعه بزرگسالان به مدرسه برای کمک،بررسی نموده است.
و هر دو(معلمان و دانشآموزان)متذکر شدند که مواردی وجود دارد که دانشآموز باید از یک بزرگسال کمک بگیرد،مخصوصا زمانیکه آزاررسانی شامل بیحرمتی،خشونت،یا تهدید فیزیکی است.
دانشآموزان و معلمان همچنین گزارش دادند که این نکته مهم است که درخواست کمک،محرمانه باشد.
اولیای مدرسه باید هوشیار باشند که محبوبیت یک دانشآموز،بینش او را نسبت به تعارض و آزار و اذیت تحت تأثیر قرار میدهد و همچنین بر توانایی دانشآموز،برای درخواست کمک از بزرگسال،تأثیر میگذارد.
پژوهشگران حاضر در پژوهش خود تغییراتی را که در نشانههای اضطراب اجتماعی و افسردگی طی جریان گروه درمانی شناختی-رفتاری (GBGT) 1برای درمان هراس اجتماعی روی میدهد مورد بررسی قرار دادند."