ملخص الجهاز:
"امسال سینمای امید آمد و به عنوان رویکرد غالب جشنواره مطرح شد و این نشانگر آن است که سینمای ایران باید به سمت امید و برجسته کردن توفیقهای ملی و نشان دادن دستاوردهای علمی و فنی و یا حتی نظامی و سیاسی برود.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) چرا به ملت فهیم ما میگویند که دقیقه نودی هستیم؟ علت آن این است که بعد از برگزار کردن 62 جشنواره هنوز هم در اول راهیم،انگار قرار نیست اتفاقی بیفتد!
هنوز هم دیر نشده است و از همین حالا میتوانیم به فکر جشنوارهی 72 باشیم؛چرا باید همهی کارها را در دقایق آخر انجام دهیم؟ (به تصویر صفحه مراجعه شود) نمایش بلهبرون جشنواره!
در این مقال قصد نداریم به چرایی اینکه یک فیلم به شدت غیرجذاب و کسالتبار که هیچ امیدی به موفقیت آن در اکران عمومی نمیرود برندهی سیمرغ بلورین شده بپردازیم،قصد نگارنده به چالش کشیدن اتفاقی کمنظیر و حتی میتوان گفت بینظیر در تاریخ جشنوارهی فیلم فجر است."