ملخص الجهاز:
"موقعیت انحصاری به سه کمپانی بزرگ فعلی در ایالات متحده امکان داده که پس از نیل به کارآیی تجارتی مطلوب در ساختمان محصولات اتومبیل خود،به واسطهی کنترل بازار فروش،بر سر قیمت و کیفیت هر یک از مدلهای مشابه خویش به توافق برسند و برای فروش بیشتر در عوض در امر تعویض سالانهی مدلها و اعمال شیوههای موثرتر تبلیغات تجارتی با یکدیگر به رقابت، بهپردازند.
این شیوهی ایجاد تداعی بین جوانان خوبروی و مدلهای تازه و منظری دلانگیز که خود نوعی استثمار محرومیتها و رویاهای جنسی است،در فروش انواع سیگار و مشروب نیز وسیعا به کار رفته و بسیار «نافع»بوده است!از سوی دیگر،تعویض سالانهی ظاهر اتومبیلها عامل مهمی در رقابت مردم بر سر مسئولیت اجتماعی به وجود آورده که این خود ضرورت تجارتی کمپانیها در تعویض مدل را به صورت یک سنت اجتماعی در آورده و این خود ضرورت تجارتی که کمپانیها در تعویض مدل را بهصورت یک سنت اجتماعی در آورده و با تکرار سالانهی خود بدان استحکام بخشیده است."