ملخص الجهاز:
"نصرت همانند خانم فرخزاد از این احساس مجرد یا بهتعبیر دیگر: عکس العملهای عاطفیایکه از احساس مجرد تغذیه میکند،پافراتر مینهد و در«میعاد در لجن»کمتر با چنین مضمونهائی طبع میآزماید گرچه جای آن کلا خالی نیست ولی احساس او با بیانی منسجمتر و پختهتر عرضه میگردد: از نگاهت بهمخمل چشمم کوششی کن جرقهای بچکد بر که شو در کویر بالینم تا تنم پیکر تو را بمکد «تکهای از شعر نمک از میعاد در لجن» و همچنین است شعر«عطر کهنه»و بعضی دیگر از همان مجموعه اما کوشش رحمانی در بازیافتن و بکاربستن«احساسهای همگانی»یا احساسی در شعر عاشقانه که کمتر میل بهنمودی مادی و خاص دارد در مجموعه«میعاد در لجن»کم نیست-هنگامیکه سخن از«تولد و مرگ»این دو واقعیت انکارناپذیر در حیات آدمی میرود و در خط زندگی،کودکی و جوانی و همراه با جوانی،عاشقی و بعد پیری و مکمل آن پختگی(اما نه همیشه و برای همه)-خود را مینمایانند."